středa 21. října 2020

Říjnová výzva

Současný stav je takový, že informace jsou rozesety po různých zpravodajských serverech. Dochází ke tříštění a štěpení informací a to jen nahrává různým konspiracím. 

Otevřená tabulka http://bit.ly/rozcestnik-analyzy-covid19

Pojďme společně (kdo jsem já?) vytvořit jednoduchý portál, který na jednom místě bude shromažďovat odkazy na relevantní informace o COVID-19.

Cíle
  • spojit snahy jednotlivců a existujících webů do jednoho
  • snadná dostupnost všech dat na jednom místě pro usnadnění odborných analýz
  • sekce s informacemi pochopitelnými pro laiky (narativní přístup, grafika)

Jednoduše - intuitivně - na jednom místě.

Současný stav

Asi nejzajímavější počin co se grafů týče je covdata.cz, z hlediska informací na homepage se mi zdá nejlepší seznamzpravy.cz a aktualne.cz (obsahují i číslo R). 
Najít data na jednom místě je dost velká práce, není to přehledné.

Návrh portálu

Sekce
  • sekce pro odbornou veřejnost - rozcestník
    • data
    • grafy - zatím nejlepší mi přijde covdata.cz
    • analýzy
    • modely
  • sekce pro laickou veřejnost
    • popularizační grafika
    • narativní přístup - něco rozjíždí Česko.Digital
    • fotografie z "první linie"

Sekce pro odbornou veřejnost

Jako pracovní jsem založil otevřenou tabulku pro sdílení dat, grafů, analytických článků a modelů o COVID-19 - přidávejte ty, které tam nejsou.

Sekce pro laickou veřejnost

Je potřeba dát dohromady tým - ideálně učitelé, UX, novináři. Klíčové prvky:
  1. názornost - předměty denní zkušenosti
  2. snadná pochopitelnost - ne čísla, ale počty předmětů, velikost apod.
  3. intuitivnost - bez nutnosti přemíry textu
  4. pochopitelné i pro děti

Otázka je, jestli by právě nestálo vůbec cílit hlavně na mladou generaci.

Příklad. Jak si to představuji, ale rozhodně to moc intuitivní není ( :-( ), je to jen první výkop. Samozřejmě zde je pořád příliš mnoho informací. Máte lepší nápad? Sem s ním! Já nejsem grafik:-)